اسمع : نغم اف ام بث مباشر

 

 راديو نغم اف ام يرحب بكم ويتمنى لكم ان تستمتعوا بما لدينا من اخبار & نغــم اف ام >هـــو دة الــراديو

 

السبت، 14 يوليو 2012

"ثورة البنات" تصل إلى أبو الليف وأيمن بهجت قمر

 "ثورة البنات" تصل إلى أبو الليف وأيمن بهجت قمر  



طالبت صفحة "ثورة البنات" على موقع Facebook.com المطرب أبو الليف والشاعر أيمن بهجت قمر بالاعتذار للبنات بسبب ما اعتبروه إهانة للجنس الناعم عن طريق أغنية "بنت ناس".

وتقول كلمات الأغنية: اللي همشي معاه أنا عمري مااتجوزه.. واللي يخبي على مامته والنعمة انا مش عايزاه.... وإزاي وأنا اللى غريبة عنه يديني أرقام تليفونه.. وإزاي يقابلني حاطط كلونيا... اتلم عشان تدخل دنيا.... اه ابن الناس سعره يتقاس بالأخلاق ماهى كدة يا خلاص يا يتتباع فى السكسونيا".

وقالت سلمى إبراهيم المسئولة عن الصفحة: "حلو الكلام ..... معبر ...... بيتكلم عن الواقع اللى عايشينه و فساد الاخلاق بتاع الشباب اللى البنات بيبذلوا مجهود كبير عشان يدوا انذار للمجتمع بخصوصه".


وأضافت إبراهيم "الغريب فى موضوع أغنية أبو الليف وأيمن بهجت قمر ان أنا مش فاهمة إيه الهدف من الأغنية دي.. هل هي محاولة لإصلاح المجتمع بطريقة مبتذلة؟"

واختتمت سلمى إبراهيم رسالتها الالكترونية لأبو الليف وقمر قائلة "حقيقي أسلوبكم لا يعبر إلا عن مغني فاكر نفسه مصلح اجتماعى ومؤلف كلمات بيألفها تحت الطلب".

ويضم ألبوم "خليك في النور يا أمور" الذي طرحه أبو الليف في الأسبوع الماضي 12 أغنية، جميعها من كلمات الشاعر أيمن بهجت قمر، وألحان كل من محمد يحيى ووليد سعد وعمرو مصطفى ومحمود طلعت، ومن توزيع كل من توما وطارق مدكور وأحمد عادل ومحمود طلعت وعلي فتح الله.

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق