اسمع : نغم اف ام بث مباشر

 

 

 راديو نغم اف ام يرحب بكم ويتمنى لكم ان تستمتعوا بما لدينا من اخبار & نغــم اف ام >هـــو دة الــراديو

 

الخميس، 14 فبراير، 2013

عمرومصطفى يكشف السر وراء إعلان "بيبسي" وشعارها الجديد

عمرومصطفى يكشف السر وراء إعلان "بيبسي" وشعارها الجديد 
 



عاد الملحن والمطرب عمرو مصطفى إلى التشكيك في نوايا إعلانات كبرى الشركات العالمية كما كان يفعل في الأيام الأولى للثورة، حيث طلب عمرو من الجمهور أن يفكر في الحملة الجديدة التي أطلقتها شركة "بيبسي" للمشروبات الغازية تحت شعار "يلا".
وكتب عمرو على صفحته على موقع"الفيس بوك": "سؤال؟ محدش خد باله إن الاعلانات اللي بيبسي عملاها في شوارع مصر وبتقول ((( يلا ))) يلا ايه والحملة متكلفة مئات الملايين وأساسا الناس مش لاقيه العيش هتشرب بيبسي؟ وكمان الحمله في


 الشتاء؟ وإيه كميه الاموال المصروفه علي كلمه يلا دي وكل بانر في الشارع الواحد منه تكلفته ??? الف جنيه اسبوعيا والسؤال ليه دلوقتي في عز ما اقتصاد مصر مدمر واشمعني هي الشركه الوحيدة اللي شغاله ولم تتأثر رغم ان كل من يعمل في كل المجالات اتخرب بيته من النكسة الي قالتلك ((عبر مين قدك)) ولماذا توقف هذا الشعار الان؟ اللي عنده اجابه مقنعه يا ريت يكتبها ولو انت جاهل في علم الرسائل الضمنيه ولا تعلم عنه شيئا ياريت لا تفتي واخرس علشان نعرف بس ما يدور في الكواليس".

المهم في الأمر ان عددا من متابعي عمرو على "الفيس بوك" طلب منه أن يكون أكثر وضوحاً، بينما أكد العدد الاكبر ان هذه الحملة هدفها تدمير مصر واقتراب ساعة الصفر لاحتلالها!.

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق